VERENIGINGSAVOND

Iedere 1e maandag van de maand, van september t/m mei, organiseert Postzegelvereniging Aalsmeer een gezellige verenigingsavond. Avonden die geheel in het teken staan van postzegels en de filatelie in de meest ruime zin van het woord (aanvang 20.00 uur, zaal open vanaf 19.00 uur).

Wat kunt u allemaal vinden op deze avonden:

• Veilingen; tijdens iedere verenigingsavond wordt er een veiling gehouden met kavels die zijn ingezonden door de leden van Postzegelvereniging Aalsmeer en waarop door de leden geboden kan worden. Veilingen met een grote diversiteit aan materiaal. Naast Nederland en Koloniën komen bijna alle verzamelgebieden van over de hele wereld voorbij. In het najaar en het voorjaar worden er ook schriftelijke veilingen gehouden die op de verenigingsavond te bezichtigen zijn.
    Wenst u de veilinglijst van deze maand te bekijken? Dan is deze te vinden bij "VEILINGEN" links boven aan deze pagina!
    Selectie uit de volgende veiling!

• (Dia)lezingen of PowerPoint presentaties; regelmatig nodigen we een gastspreker uit of houdt één van onze leden een verhaal over een gedeelte van zijn verzameling. Steeds weer proberen we een interessant e.o. actueel filatelistisch onderwerp voor de verenigingsavondbezoekers te hebben. Zo hadden we in het verleden bijvoorbeeld al de directeur van het Postmuseum (Museum voor Communicatie) op bezoek die voor ons een lezing hield over de door het Postmuseum gekochte "Blauwe Mauritius".

• Voorlichting; het bestuur van Postzegelvereniging heeft zich ook als taak gesteld de leden op de hoogte te houden op het gebied van nieuwe ontwikkelingen in onze hobby. Deze informatie komt naar de leden via het maandelijkse verenigingsblad en via de verenigingsavond.
  • Mini tentoonstelling; iedere maand is er in de zaal een mini tentoonstelling van één van de leden. Een gedeelte van de verzameling kan op een daarvoor speciaal ingerichte plaats tentoongesteld worden. Deze tentoonstelling wisselt per maand zodat iedereen een keer aan de beurt kan komen.

• 5ct. boeken; tijdens de verenigingsavond staan er ruim 120 stockboeken uitgestald in de zaal waar de bezoeker voor slechts 5ct. per stuk de zegels uit mag halen. Deze boeken zijn ook in te zien tijdens de maandelijkse ruilbeurs op de 3e zaterdag van de maand.

• Nieuwtjesdiensten; tijdens de verenigingsavond zijn er twee nieuwtjesdiensten aanwezig. Eén speciaal voor de nieuwe uitgiften van Nederland en één nieuwtjesdienst voor de rest van de wereld. Bij deze laatste kunnen leden tegen aanzienlijke kortingen ook allerlei andere postzegelbenodigdheden aanschaffen. Zo zijn via deze nieuwtjesdienst allerlei catalogi, voordrukalbums, supplementen enz. van diverse merken te bestellen.

• Leuk dingen bord; in de zaal staat tijdens iedere verenigingsavond het "leuke dingen bord". Bezoekers kunnen van dit bord gewoon iets afnemen. Dit bord is namelijk gevuld met filatelistisch materiaal dat andere leden thuis over hadden. Zelf heeft u thuis ook wel dingen waar u niet zoveel mee doet. De enige regel die er voor het bord is, is dat wanneer je er iets afhaalt, je er de volgende keer weer iets op moet hangen. Zo ruilen we met gesloten beurs, dat zijn de dingen die de hobby in verenigingsverband zo leuk maken.

• Verloting; Tijdens de avond houden we een verloting. Naast postzegelprijzen hebben we maandelijks een grote hoeveelheid aan planten als prijs.
    Het is daarom ook bijna onmogelijk om de verenigingsavond te verlaten zonder een prijs te hebben gewonnen.

• Gezelligheid; het staat hier nu helemaal onder aan het rijtje met te beleven dingen op onze verenigingsavond. Eigenlijk zou het woord gezelligheid als eerste moeten staan op deze Internetsite. Want, deze gezelligheid komt voor alles. Elkaar weer zien, hernieuwde kennismakingen, nieuwe kennismakingen en het gezamenlijk bezig zijn met de hobby is een heerlijk ervaring. Van harte nodigen wij u uit om eens vrijblijvend een postzegelavond met Postzegelvereniging Aalsmeer te komen meemaken. Het lid zijn van een vereniging geeft uw hobby een extra dimensie, daar krijgt u beslist geen spijt van.

Alle verenigings-bijeenkomsten vinden hier plaats:

Parochiehuis Aalsmeer
Gerberastraat 1