RUILBEURS (sinds 1978)

Iedere 3e zaterdag van de maand, van september t/m april, organiseert Postzegelvereniging Aalsmeer een gratis toegankelijke ruilbeurs.
Deze ruilbeurs staat onder de bezielende leiding van Cor van Meurs en Gerben Zwetsloot.
De beurs is geopend van 9.30 uur tot 15.00 uur.

Een ruilbeurs die al sinds 1978 door de vereniging georganiseerd wordt en die vanuit het hele land ruilers en geïnteresseerden naar Aalsmeer lokt.

Hoe komt het dat men zo vaak en graag komt:

• Locatie; de ruilbeurzen worden gehouden in een bijzonder ruime zaal waarin extra veel ruimte is vrijgemaakt voor de ruilende postzegelverzamelaar. Over bijna de gehele lengte van de zaal is een ruiltafel geplaatst waar ook voor degene die wat later komt nog een plaats vrij is.

• Handelaren; naast de grote ruilmogelijkheid is er op de beurzen ook een groot aantal handelaren en semi-handelaren aanwezig vanuit binnen en buitenland die de hobbyisten een uitgebreid scala aan filatelistisch materiaal aanbieden. Werkelijk voor ieder verzamelgebied is er wel wat te vinden.

• 5ct. boeken; tijdens de ruilbeurzen staan er ruim 120 stockboeken uitgestald in de zaal waar de bezoeker voor slechts 5ct. per stuk de zegels uit mag halen. Dit zijn boeken met dubbele zegels die door de leden van Postzegelvereniging Aalsmeer zijn ingeleverd. Ieder lid mag zoveel boeken inleveren als hij wil. Vraag bij de heren van de ruilbeurs naar de inlever condities, die zijn zeer gunstig. Deze boeken zijn ook in te zien tijdens de maandelijkse verenigingsavond op de 1e maandag van de maand.

• Verloting; een bezoek aan Aalsmeer en de ruilbeurs is natuurlijk pas compleet als men met een mooie plant naar huis keert. Iedere ruilbeurs wordt er dan ook een grote verloting gehouden met een volle hoek planten prijzen. Menig postzegelverzamelaar gaat dan ook niet alleen met een vol stockboek maar ook met een arm vol planten naar huis.

• Mini tentoonstelling; iedere maand is er in de zaal een mini tentoonstelling van één van de leden. Een gedeelte van de verzameling kan op een daarvoor speciaal ingerichte plaats tentoongesteld worden. Deze tentoonstelling wisselt per maand zodat iedereen een keer aan de beurt kan komen.

• Parkeren; naast het feit dat de Aalsmeerse ruilbeurs goed bereikbaar is met het openbaar vervoer is er rondom het gebouw 't Parochiehuis ruim voldoende gratis parkeer gelegenheid.

• Sfeer; de Aalsmeerse ruilbeurs is een gelegenheid waar al meer dan 30 jaar verzamelaars maandelijks naar toe komen. Een ruilbeurs met een goede en gezellige sfeer, u zou eens kunnen komen kijken bij de Ruil Beurs Boys,

Gerben en Cor.

De eerst volgende ruilbeurs is op: AGENDA

Parochiehuis Aalsmeer