RONDZENDVERKEER

Gratis deelname rondzendverkeer voor alle leden van Postzegelvereniging Aalsmeer.

Onze vereniging heeft een intensief rondzendverkeer, zowel binnen als buiten Aalsmeer.

Aalsmeer, Kudelstaart en Rijsenhout zijn onderverdeeld in kleine secties waarbinnen de rondzendingen snel kunnen rouleren. Ook leden buiten deze secties kunnen deelnemen aan het rondzendverkeer via een speciaal voor hen draaiende sectie. Per jaar gaan er honderden rondzendboekjes naar de ruim 150 deelnemers.

Niets is fijner dan thuis op het gemak een hele doos postzegels bekijken. Gemiddeld elke 14 dagen krijgt u een rondzending bij u thuis. Zonder op stap te hoeven gaan en/of af te reizen naar verre oorden kunt u aan mooi filatelistisch materiaal komen. Alleen de zegels die u er uithaalt betaalt u, de rest gaat naar de volgende deelnemer.

Een grote variŽteit aan zegels van vele landen zijn te koop tegen acceptabele prijzen. Een vaste kern in onze vereniging zorgt voor een constante inbreng van de nieuwe boekjes tevens betrekt onze vereniging grote aantallen boekjes via de federatie I.V. Philatelica.

De afnemers (kopers) zetten in het leeggekomen vakje hun stempel waar het lidmaatschapsnummer op staat vermeld en verantwoorden op de bijgevoegde lijst rondzendlijst het bedrag wat zij uit deze boekjes hebben gekocht. Het tarief voor deze dienst wordt uitsluitend betaald door de inzender van de boekjes en bedraagt 10% van het geheel van het verkochte.

Een rondzending bestaat meestal uit 12 boekjes en mogen uiterlijk drie dagen worden behouden. De zending brengt u dan naar het volgende adres meestal op loop of fietsafstand van uw eigen huis.

Wilt u zelf rondzendboekjes inzenden dan zijn deze tegen kostprijs verkrijgbaar op onze verenigingsavonden en bij de administrateur van het rondzendverkeer. De inhoud van de boekjes bestaat uit 20 pagina's waar op elke pagina 10 zegels kunnen worden aangebracht, boven de zegels zijn vakjes gedrukt waar men het catalogusnummer kan vermelden en onder de zegel de verkoopprijs. Naast losse zegels bevinden zich ook veel blokken, velletjes en postzegelboekjes in de rondzendboekjes.

Is uw interesse gewekt, wilt u deelnemen aan of wilt u meer weten over het rondzendverkeer? Neem dan contact op met een bestuurslid van Postzegelvereniging Aalsmeer.