Nieuwe dagtekenstempels nu ook in Aalsmeer!

Op 25 mei 2011 namen de aandeelhouders van TNT definitief het besluit dat TNT Posten TNT Express uit elkaar zouden gaan, de nieuwe naam voor het postbezorgingsbedrijf werd PostNL.
Een nieuwe naam, een nieuw logo en een nieuwe huisstijl.
Geleidelijk aan moest dit ingevoerd gaan worden. Tot deze zomer hadden we er in Aalsmeer nog niet veel van gemerkt.
Hier en daar op een brievenbus en op de auto’s hadden we het nieuwe logo wel voorbij zien komen maar verder bij de PostNL punten in onze wijken nog niet.
Het moment van verandering was bij de punten niet bekend, dus regelmatig dan maar even checken. En dan, deze zomer, let je even niet op, ineens zijn alle PostNL punten in de nieuwe huisstijl.
Het oude stempel dagtekenstempel (nou ja oud !!!) heeft plaats gemaakt voor een hele serie nieuwe, met daarin opgenomen de nieuwe naam. Het nieuwe stempel oogt wat kleiner in diameter en dat is het ook. Het vorige stempel was 40 mm, het nieuwe stempel heeft een diameter van 38 mm. In het oude stempel met TNT Post (hier rechts) stond nog het koninklijke kroontje, het stempel van PostNL heeft dit niet meer. Niet meer koninklijk misschien?

Op 29 augustus jl. alle PostNL punten in Aalsmeer en Kudelstaart bezocht.
Heel leuke fietstochtje door ons dorp, mooi weer en bijzonder vriendelijke en behulpzame medewerkers bij de PostNL punten.
Een mooi stempel verkregen en het interieur en exterieur op de foto gezet.
In Aalsmeer hebben we op dit moment zes PostNL punten namelijk:
Kudelstaart~Einsteinstraat, in Aalsmeer~Oost: Aalsmeer~Machineweg en Aalsmeer~Poldermeesterplein, in Aalsmeer~Dorp: Aalsmeer~Zijdstraat en Aalsmeer~Praamplein en in Aalsmeer~Zuid: Aalsmeer~Ophelialaan.

PostNL punten in de gemeente Aalsmeer:

Kudelstaart ~ Einsteinstraat
Dio Drogist

Aalsmeer ~ Machineweg
Annemieke's Aktiewinkel

Aalsmeer ~ Poldermeesterplein
Primera boekhandel

Aalsmeer ~ Zijdstraat
Bruna boekhandel

Aalsmeer ~ Praamplein
Albert Heijn supermarkt

Aalsmeer ~ Ophelialaan
C1000 Koster supermarkt

Exterieur:

Net als de allereerste types van deze zelfinktende stempels beginnen ook deze ”ronde” stempels alweer ovaal te worden.
Wie weet dus eerdaags weer een vervanging van deze stempels, de droom van iedere stempelverzamelaar natuurlijk.

Mocht u nieuwe post dingen  waarnemen in Aalsmeer ???
Ik hoor het graag van u,

Klaas F. Keessen

Zie ook op deze Site;
Van Streek Post (1) 100 jaar treinverbinding Aalsmeer - Haarlem