Schaakuitgifte van Aruba

Een verrassing is de uitgifte van een serie schaakzegels door ons Rijksdeel Aruba.
Tien jaar geleden gaf onze eigen postadministratie een speciaal velletje uit met twee zegels ter herinnering aan schaker Max Euwe. In 1973 kwam een schaakbord voorbij in de kinderzegel serie maar verder kwam deze veel beoefende denksport in onze Nederlandse postzegel uitgiften er wat bekaaid af. Aruba probeert dit in één keer weer goed te maken. Met een heel groot vel van 20,8 bij 20,8 cm herdenken zij de schaakpartij van Byrne en Fischer die in 1956 in New York werd gespeeld. Het vel laat een volledig schaakbord zien van acht bij acht velden met daarop de stukken van het eindspel van deze heren. Vijftien schaakstukken, vijftien zegels van 180 cent. Verzamelaars die combinaties verzamelen van zegels naast elkaar en boven elkaar kunnen hun hart ophalen, tientallen combinaties zijn te maken van deze 2011 schaak uitgifte.

Wilt u ook de gelukkige bezitter van deze zegels worden, neem dan contact op met de Nieuwtjesdienst van Postzegelvereniging Aalsmeer, dan heeft u ze zeer binnenkort ook in uw verzameling.

Zoek contact !