H.M. Koningin Beatrix heeft op 30 april jl.
haar abdicatie ondertekend,
vanaf dat moment is
Z.M. Koning Willem Alexander onze koning.

PostNL gaf op 25 maart jl. deze nieuwe postzegel uit.

DEN HAAG (ANP) - PostNL presenteerde vrijdag (8 februari 2013) twee speciale postzegels ter ere van de aanstaande troonswisseling. De eerste velletjes met de laatste postzegel van de koningin en de allereerste postzegel van de aanstaande koning rolden bij drukkerij Koninklijke Joh. Enschedé in Haarlem van de pers.

,,We zijn zeer verheugd en vereerd dit historische moment te mogen meemaken'', zei Yme Pasma, directeur consumentenmarkt bij PostNL. ,,Bij het aantreden van een nieuw staatshoofd hoort ook een nieuwe postzegel, net als de speciale postzegels die ter ere van de drie eerdere inhuldigingen in 1898, 1948 en 1980 zijn uitgegeven.''

Deze speciale zegels hebben waarde 1, bedoeld voor binnenlands briefverkeer tot 20 gram. Zij kunnen nu al worden besteld, maar de zegel van Beatrix is pas vanaf 25 maart leverbaar en die van Willem-Alexander een paar weken na zijn inhuldiging op 30 april. PostNL gaat ook een inhuldigingszegel uitgeven. Het wordt een tussentijdse zegel totdat het postbedrijf later dit jaar de permanente postzegel ter ere van de nieuwe koning presenteert.

Deze zegels, in het speciale vel van vijf zegels, zijn natuurlijk te verkrijgen via de nieuwtjesdienst van Postzegelvereniging Aalsmeer.

Op Internet zijn allerlei grappige nieuwe zegelontwerpen voorbij gekomen,
zo ook een variant van de koningin Beatrix stippeltje zegels!